در مورد عوارض کرونا و دردهای سرگردان بعد از ابتلا به کرونا بدانید

ویروس کرونا این روزها شرایط زندگی همه ما را تغییر داده است. ویروس مرموزی که در هر فرد به گونه‌ای خاص واکنش نشان می‌دهد و بخش‌های خاصی را درگیر می‌کند. ابتلا به کرونا این روزها به یکی از نگرانی‌های اکثر افراد مسئول در جامعه تبدیل شده است. متاسفانه بسیاری از افراد بعد از ابتلا به کرونا و بهبودی، درگیر عوارض کرونا می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به دردهای سرگردان بعد از ابتلا به کرونا بپردازیم.

اگر می‌خواهید در خصوص عوارض کرونا و دردهای سرگردان کرونا بیشتر بدانید در ادامه همراه ما باشید.

 

 

عوارض کرونا چیست؟

ویروس کرونا بعد از ورود به بدن انسان، قسمت‌های مختلفی را درگیر می‌کند. بسیاری از افراد تب بالا، سردرد، بدن درد و اختلالات گوارشی را احساس می‌کند و برخی دیگر دچار مشکلات تنفسی و ریوی می‌شوند. به هم زدن نظم بدن، آنزیم‌های خون و عدم تعادل در سلامت افراد از عوارض کرونا محسوب می‌شود. این عوارض گاهی در روزهای بعد از بهبودی نیز وجود دارند و همچنان همراه فرد هستند. از عوارض کرونا بعد از بهبودی می‌توان به دردهای عضلانی، مفاصل و استخوان‌ها اشاره کرد. دردهای سرگردان در نواحی مختلف بدن، مشکلات قلبی تنفسی و افسردگی از عوارض کرونا است. پس سعی کنید به بهترین شکل ممکن در ادامه همراه ما باشید تا در مورد تحقیقات انجام شده در این حوزه بدانید.

 

عوارض کرونا چیست؟

چه عواملی موجب بروز دردهای سرگردان بعد از ابتلا به کرونا می‌شود؟

بسیاری از افراد که تجربه ابتلا به کرونا را داشته‌اند، دردهای سرگردانی در عضلات، مفاصل و استخوان‌ها احساس می‌کنند. شاید چنین دردهایی را پیش از ابتلا به کرونا نیز تجربه کرده باشند، اما بعد از کرونا شدت درد در این نواحی تشدید می‌شود. این عوارض کرونا، حتی بعد از بهبودی نیز تا مدت‌ها باقی می‌ماند. طی تحقیقات انجام شده بر روی عده زیادی از بیماران بهبود یافته از کرونا، وجود دردهای سرگردان در مفاصل و عضلات بسیار زیاد است. اما دلیل این مشکلات چیست؟

بهتر است بدانید که در بعضی مواقع درمان‌هایی که برای بهبود کرونا انجام می‌شود، در کنار دردها و انقباضات عضلاتی موجب تشدید دردهای عضلاتی، استخوانی و مفاصل می‌شود. معمولا زمانی که فرد به کرونا مبتلا شود، تورم در تمام بدن او اتفاق می‌افتد. اصلی‌ترین علت دردهای سرگردان همین تورم است. به همین دلیل پزشک متخصص برای درمان و بهبود بدن درد در افراد مبتلا به کرونا، از داروهای کاهش دهنده تورم استفاده می‌کند.

 

 

رایج‌ترین نواحی دردناک بعد از کرونا کجاست؟

طی تحقیقاتی که از افراد مبتلا به کرونا انجام شد، بسیاری از آن‌ها مدعی شدند که بیشترین میزان درد بعد از کرونا را، در نواحی شانه، کمر و پاها احساس کرده‌اند. در این میان مشکلات درد مفاصل و عضلات در تمام بدن ایجاد می‌شود و احساساتی مثل سوزن سوزن شدن بدن، بی‌حسی یا ضعف نیز در تمام بدن خصوصا در پاها و بازوها اتفاق می‌افتد.

 

دردهای عضلانی بعد از بهبودی کرونا

دردهای عضلانی بعد از بهبودی کرونا

افرادی که از کرونا سلامت دوباره‌ای یافته‌اند، شکایت بسیاری در زمینه دردهای عضلانی داشته‌اند. این دردها در نواحی بازو  و شانه‌ها به شدت زیاد است. معمولا افرادی که این دردها را تجربه می‌کنند، احساس سفتی، بی حسی و ضعف شدید در بازو و شانه دارند. هرچند منشا این دردها بعد از ابتلا به کرونا اصلا مشخص نیست، اما پزشکان متخصص توصیه‌ می‌کنند که بعد از تجربه چنین دردهایی، اگر روند صعودی درد را احساس کردید، حتما به مرکز درمانی مراجعه کنید یا با پزشک متخصص‌تان تماس بگیرید.

 

 

چگونه می‌توانید دردهای بعد از کرونا را بهبود ببخشید؟

درصد بالایی از افراد مبتلا به کرونا، بدن درد را بعد از طی کردن دوره 2 الی 3 هفته‌ای فراموش کرده‌اند. زیرا میزان درد به مرور با بهبودی، کاهش پیدا می‌کند. اما چنین شرایطی در بعضی افراد متفاوت است. مشکلات درد مفاصل و عضلات بعد از بهبودی Covid 19، تنها به‌وسیله استراحت بیشتر، تقویت بدن با تغذیه سالم و انجام تمرینات ورزشی سبک و کششی امکان‌پذیر است. حتما برای بهبود دردهای بعد از کرونا، روتین سلامتی سبکی را آغاز کنید تا به مرور درمان دردهای بعد از کرونا را بهبود بخشید.

 

 

آیا ورزش بعد از کرونا مجاز است؟

یکی از سوالات رایج که توسط بیماران بهبود یافته از کرونا پرسیده می‌شود،  انجام ورزش بعد از ابتلا به Covid است. طبق بررسی‌های سازمان بهداشت جهانی، بعد از بهبودی از کرونا، می‌توانید فعالیت‌های سبک را با مشورت پزشک انجام دهید. درصورتی‌که پزشک متخصص به شما اجازه داده باشد که ورزش‌های تعادلی و کششی را انجام دهید، می‌توانید با خیالی آسوده به این فعالیت‌ها بپردازید. یادتان باشد که باید مطابق با توان‌تان این کار را انجام دهید. فعالیت‌های ساده روزمره در کنار ورزش‌های کششی و تعادلی به شما این امکان را می‌دهد تا دردهای عضلانی و مفاصل بعد از ابتلا به کرونا را کم‌تر کنید و به مرور توانایی بهبود کامل آن‌ها را کسب کنید.

 

دردهای عضلانی بعد از بهبودی کرونا

چه ورزش‌هایی بعد از ابتلا به کرونا مناسب است؟

همان‌طور که گفته شد، ورزش هایی مثل تایچی و یوگا از بهترین گزینه‌هایی است که می‌توانید برای کاهش عوارض کرونا نجام دهید. احساس آرامش، تمرکز و کشش عضلات در جهات مجاز و مناسب از بهترین ورزش های بعد از ابتلا به کرونا است. حتما بعد از 2 الی 4 هفته فعالیت‌هایی را آغاز کنید که موجب تقویت عضلات بدن‌تان می‌شود. کار با وزنه، بالا رفتن از پله‌ها، دوچرخه سواری سبک، فعالیت‌های نسبتا سنگین روزمره مثل یاغبانی و ورزش‌های مشابه از بهترین گزینه‌هایی است که در اختیار دارید. این فعالیت‌ها را تنها 2 بار در هفته انجام دهید.

 

 

در چه مواقع باید به پزشک یا مرکز درمانی مراجعه کنید؟

درصورتی‌که احساس درد در نواحی دست، شانه، بازو و پاها موجب از کار انداختن شما برای انجام فعالیت‌های روزانه می‌شود، باید به پزشک متخصص مراجعه کنید تا این شرایط را بررسی دقیق‌تری کنند. اگر در زمان انجام ورزش‌های ساده و سبک دچار اختلال تنفسی می‌شوید، باید به پزشک مراجعه کنید. اگر 3 ماه بعد از ابتلا به کرونا، دچار سوزن سوزن شدن دست و پا هستید یا ضعف در عضلات و دست و پا احساس می‌کنید حتما به پزشک‌تان مراجعه کنید.

برچسب ها

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع