حتما شما نیز در اطرافیان‌تان علاقه‌مندان زیادی به جراحی بینی دیده‌اید. این جراحی از محبوب‌ترین و ساده‌ترین جراحی‌های زیبایی است که اثرگذاری آن در جذابیت صورت فوق‌العاده زیاد است. اگر فیلم عمل جراحی بینی را مشاهده کرده باشید، حتما می‌دانید که عمل بینی در روش‌های مختلفی انجام می‌شود. طرز جراحی بینی تعیین کننده نتیجه جراحی و میزان عوارض عمل بینی است. در این بخش قصد داریم براساس به‌روزترین و جدیدترین اطلاعات علمی دنیا، را باهم بررسی می‌کنیم و عوارض رینوپلاستی و مراقبت‌ های جراحی زیبایی بینی را باهم بررسی می‌کنیم.

پس تا پایان همراه ما باشید.انواع جراحی زیبایی بینی

 

 

جراحی بینی چیست؟

جراحی بینی چیست

عمل زیبایی بینی یا رینوپلاستی یکی از جراحی‌های محبوب و فوق‌العاده اثرگذار در جوانسازی و زیبایی صورت است. این جراحی معمولا برای برطرف کردن مشکلات ظاهر بینی و همچنین برطرف کردن مشکلات تنفسی و پزشکی انجام می‌شود. با استفاده از جراحی بینی می توان ظاهر چهره را دگرگون کرد و زیبایی‌های گونه، چانه، لب‌ها و چشم‌ها را به خوبی نمایان کرد. جراحی رینوپلاستی با روش‌ های مختلفی انجام می‌شود که در ادامه به بررسی آن می‌پردازیم.

 

حتما بخوانید: همه چیز در مورد شست و شوی بینی و سینوس را بدانید

 

انواع روش های عمل زیبایی بینی

روش های عمل زیبایی بینی

جراحی بینی در ایران و جهان براساس اصول خاصی انجام می‌شود. انواع روش جراحی بینی برای افراد خاصی مناسب است. تعیین روش مناسب برای عمل زیبایی بینی، برعهده پزشک متخصص و باتجربه است. طرز جراحی بینی بر پایه سه روش مختلف انجام می‌شود.

 

1-جراحی زیبایی بینی بسته

انواع عمل بینی

یکی از رایج‌ترین روش‌های جراحی بینی با کم‌ترین میزان تهاجم و عوارض، جراحی بینی بسته است. در جراحی بینی به روش بسته معمولا کم‌ترین میزان جراحت در پوست و بافت بینی ایجاد می‌شود. پزشک متخصص در جراحی‌هایی که نیاز به دسترسی کم‌تری دارد، از این روش استفاده می‌کند. به‌طوری که فقط بخش نامحسوسی از پایین بینی را برش می‌زند تا دسترسی به غضروف بینی و پره‌ های بینی فراهم شود. در این روش کبودی بعد از عمل بینی بسیار کم‌تر از جراحی بینی باز است.

 

2-جراحی زیبایی بینی باز

2-جراحی زیبایی بینی باز

جراحی بینی باز یکی از روش‌های رایج برای انجام رینوپلاستی است. در این روش پزشک به‌طور استاندارد بافت زیر بینی و پره‌ها را برش می‌زند و دسترسی کاملی به استخوان بینی و غضروف آن دارد. برای عمل بینی گوشتی از این روش استفاده می‌شود تا پزشک امکان کاهش ضخامت پوست بینی را داشته باشد. در عکس مراحل جراحی بینی می‌توانید تمامی جزییات این روش را مشاهده کنید و از روند عمل بینی آگاه شوید.

 

3- آلار پلاستی بینی

3- آلار پلاستی بینی

یکی از جدیدترین و به‌روزترین تکنیک‌های عمل بینی که این روزها در دنیا مورد استقبال قرار گرفته است، آلار پلاستی است. طبق گزارش اعلام شده توسط نشریه HealthLine میزان تهاجم این روش بسیار اندک است. آلارپلاستی بینی مخصوص افرادی است که می‌خواهند با کم‌ترین تهاجم اقدام به کوتاه یا بلند کردن پایه آلار کنند و غضروف نوک بینی را به همراه پره‌ها باریک‌تر کنند. آلار پلاستی موجب باریک‌تر به‌نظر رسیدن بینی و بهبود ظاهر آن می‌شود.

 

حتما بخوانید: مهم ترین ویژگی های جراح بینی خوب را بشناسید (10 ویژگی مهم)

 

جدیدترین روش عمل بینی مایع را بشناسید

جدیدترین روش عمل بینی مایع را بشناسید

شاید این روزها شما نیز تبلیغات زیادی درخصوص عمل بینی بدون جراحی شنیده باشید. عمل بینی مایع یا رینوپلاستی مایع یکی از روش‌های رایجی است که این روزها مورد استقبال عده‌ای قرار  گرفته است. طبق گزارش انجمن جراحی زیبایی آمریکا، برخی افراد دارای فرم بینی‌های خاص، می‌توانند بدون انجام جراحی بینی تهاجمی و تنها با تزریق فیلر به بینی، فرم بینی را تغییر دهند و اصلاحاتی در آن ایجاد کنند. طبق گزارشات این انجمن، تزریق ژل بینی ماندگاری کوتاه مدتی دارد و افراد علاقه‌مند به این روش، تنها برای شرایطی خاص مثل عروسی، عکاسی و موارد این‌چنینی برای رینوپلاستی مایع هزینه صرف می‌کنند. این روش ماندگاری ندارد و تنها برای فرم های خاصی از بینی قابل اجرا است. در برخی موارد خطراتی به‌دلیل نوع ژل یا فیلر نامرغوب ایجاد می‌شود که آسیب‌های شدیدی به بافت بینی وارد می‌کند. این روش هرچند توصیه نمی‌شود، اما اطلاع از علم روز خالی از لطف نیست.

 

بهترین افراد کاندید عمل بینی را بشناسید

بهترین افراد کاندید عمل بینی را بشناسید

برای انجام هر عمل زیبایی، باید بدانید که کاندید خوبی برای آن هستید یا خیر. هرچند تشخیص قطعی این موضوع بر عهده بهترین پزشک و متخصص عمل بینی است، اما اطلاع از افراد کاندید عمل بینی به شما کمک می‌کند تا نسبت به انجام یا عدم انجام این عمل تصمیم بگیرید.

  • افرادی که علاقه‌مند به زیبایی و جذابیت ظاهری صورت خود هستند.
  • افرادی که دارای ایرادات ظاهری در ناحیه بینی هستند.
  • افرادی که دچار آسیب و شکستگی در بینی شده‌اند.
  • افرادی که دچار پولیپ بینی و مشکلات این‌چنینی هستند.
  • افرادی که از نتیجه عمل بینی قبلی خود رضایت ندارند و تمایل به عمل بینی ترمیمی دارند.
  • افرادی که دچار مشکلات تنفسی ناشی از مشکلات در ساختار بینی هستند.

 

عوارض جراحی زیبایی بینی چیست؟

عوارض جراحی زیبایی بینی چیست؟

در تمامی عمل‌های زیبایی و درمانی، عوارضی وجود دارد. پس نمی‌توان عوارض را منحصر به جراحی های زیبایی کرد. عوارض جراحی زیبایی بینی بسیار اندک است. این عوارض در بسیاری از افراد بروز نمی‌کند. اما وجود عوارض در عمل بینی را نمی‌توان انکار کرد. بخش زیادی از عوارض عمل بینی، وابسته به نحوه مراقبت بعد از عمل بینی است. در ادامه به عوارض عمل  بینی می‌پردازیم.

  1. احتمال خون ریزی بعد از عمل بینی
  2. احتمال بروز عفونت در نواحی زخم
  3. بروز تورم و کبودی بعد از عمل بینی
  4. حساسیت به داروی بیهوشی
  5. عدم دستیابی به نتیجه دل‌خواه از عمل جراحی بینی
  6. بی‌حس ماندن بخش‌هایی از بینی و بافت مجاور آن
  7. اختلال بویایی به‌دلیل آسیب به عصب بویایی
  8. اختلال تنفسی به‌دلیل کوچک کردن پره های بینی و نحوه عمل بینی
  9. اسکار پوستی در نواحی از بینی که برای انجام جراحی، دارای برش پوستی است
  10. عدم تقارن در پره های بینی و ظاهر بینی

 

حتما بخوانید: هدف از انجام آندوسکوپی بینی چیست؟

 

مزایای جراحی زیبایی بینی چیست؟

مزایای جراحی زیبایی بینی چیست؟

جراحی بینی نوعی از جراحی زیبایی در ناحیه صورت است. افرادی که عمل زیبایی بینی انجام می‌دهند، همیشه با انگیزه مزایای عمل بینی تصمیم گیری نهایی را انجام می‌دهند. مزایای جراحی زیبایی بینی کم نیست. بسیاری از افراد دارای ناهنجاری ظاهری بینی، با انجام این عمل زیبایی و جذابیت فوق‌العاده‌ای به‌دست می‌آورند. حس مطلوب و زیبایی ظاهری از بدیهیاتی است که بعد از عمل جراحی زیبایی بینی مشاهده خواهید کرد. بهبود تنفسی برای افرادی که دارای این مشکل در ناحیه بینی هستند، بعد از یک جراحی اصولی توسط پزشک متخصص در عمل بینی، از مزایای عمل بینی است. بهبود روابط اجتماعی، افزایش اعتماد به نفس و جذابیت ظاهری از مزایای عمل زیبایی بینی است.

 

 

مراقبت های بعد از عمل زیبایی بینی

مراقبت های بعد از عمل بینی

زمانی که تصمیم به انجام عمل زیبایی بینی می‌گیرید، باید اقدامات قبل از عمل و بعد از عمل را جدی بگیرید تا نتیجه مطلوبی از رینوپلاستی مشاهده کنید. در ادامه به جدیدترین مطالعات از مراقبت‌های بعد از عمل بینی می‌پردازیم.

  1. حتما برای خواب یک سطح شیب‌دار تدارک ببینید و با بالشت‌های مناسب محل خواب را آماده کنید.
  2. حتما به‌صورت طاق باز بخوابید و تحت هیچ شرایطی بر روی صورت فشاری وارد نکنید.
  3. حتما از کمپرس سرد در زمان‌های مشخص استفاده کنید.
  4. برای پیشگیری از کلافگی ناشی از کمپرس سرد، حتما حوله نازک مابین یخ و پیشانی قرار دهید.
  5. تا یک الی دو ماه از عینک استفاده نکنید.
  6. حتما درصورتی خون‌ریزی غیرعادی به پزشک مراجعه کنید.
  7. تا زمان باز کردن گچ یا آتل، از خیس شدن صورت و ناحیه بینی پرهیز کنید.
  8. مصرف داروهای آنتی بیوتیک را راس ساعت پیگیری کنید تا دچار عفونت نشوید.
  9. حتما سرتان را بالا نگهدارید و از ایجاد فشار ناشی از خم شدن پرهیز کنید.
  10. تحت هیچ شرایطی فعالیت سنگین انجام ندهید.
  11. ورزش و فعالیت‌های سنگین را تا سه ماه فراموش کنید و برای انجام آن از پزشک متخصص جراحی بینی سوال کنید.
  12. برای مشاهده نتیجه نهایی عمل بینی یک سال صبر کنید.

 

حتما بخوانید: نکات و مراقبتهای پس از تزریق ژل زیبایی

 

هزینه جراحی زیبایی بینی چقدر است؟

هزینه جراحی زیبایی بینی چقدر است؟

برآورد هزینه عمل بینی برای بسیاری از افراد اهمیت زیادی دارد. تامین بودجه انجام عمل بینی در زمان‌بندی انجام آن موثر است. معمولا هزینه جراحی بینی شامل دستمزد پزشک متخصص جراحی بینی، هزینه بیمارستان یا کلینیک، هزینه داروهای بیهوشی و خدماتی است که توسط کادر پزشکی به فرد ارائه می‌شود. هزینه عمل بینی در کلینیک کم‌تر از بیمارستان است؛ اما توجه داشته باشید که پزشک متخصص در این خصوص تصمیم گیرنده است که باتوجه به شرایط هر فرد، بهترین محل برای عمل بینی او کجاست.

 

 

ویدئو جراحی زیبایی بینی

 

خلاصه مطلب

شما با مطالعه این مطلب اطلاعات ارزشمند و به روزی درخصوص عمل زیبایی بینی توسط دکتر مجید نصیری به دست آورده‌اید. امتیازتان به این مطلب ما را در به روز کردن اطلاعات سایت یاری می‌کند. لطفا تجربیات و سوالاتتان را در همین جا بیان کنید و همراه ما باشید.

دکتر مجید نصیری | متخصص جراحی زیبایی بینی | جراحی زیبایی بینی | آندوسکوپی سینوس

به اشتراک بگذارید :
تماس سریع