0 0

  • تاریخ : ۱۳۹۵/۵/۳۰
  • بازدید : 632
امتیاز 0.00 از 0
پرسش

سلام خسته نباشیددر مورد وزوز گوش همراه با کاهش شنوایی 35درصدی تا کی باید دارو استفاده کنم آخرین راه برای پایان یافنن وزوز گوش چسیت

پاسخ
درود بر شما دوست عزیز، وزوز گوش یا تینیتوس،یکی‌ از ابهامات رشته گوش و حلق و بینی‌ است و دقیقا معلوم نیست که به چه علتی اتفاق میافتد.بجز چند مورد خاص که باعث وزوز گوش میشوند،مورد دیگر را نتوانستند علت را پیدا کنند.یکی‌ از این موارد،در معرض صداها‌ی بلند قرار گرفتن می‌باشد مثل صدای انفجار.همچنین عفونت‌های حلق و حنجره،بینی‌،گوش, هم میتوانند باعث اختلال در کار عصب شود و اختلال در کار آن بوجود بیاورد.این اختلال میتواند همراه با کاهش شنوایی و وزوز گوش باشد.دارو برای این مساله به صورت قطعی جواب نمیدهد و به اصطلاح گفته میشود،تیری است در تاریکی‌.مطالعات نشان دادند،که ۵۰% افراد به این داروها جواب میدهند و ۵۰% جواب نمی‌دهند.راه‌کار‌هایی برای کنار آمدن با این مسئله هستند.اولا تا حد امکان به آن فکر نکنید. دوما در محیط‌های خیلی‌ ساکت کمتر باشید.البته نه در محیط‌های با سر و صدای خیلی‌ زیاد که آن خودش بدتر است،ولی‌ قرار گرفتن در محیطی‌ که سکوت کامل باشد،برای شما خوب نیست.سعی‌ کنید هر جا که هستید، رادیو روشن باشد،یا موزیکی بدون کلام در حال پخش باشد.حتی سعی‌ کنید در هنگام خوابیدن هم با یک موزیک بدون کلام بخوابید.با این راهکار‌ها مغز به تدریج یاد می‌گیرد که اصواتی که به شما اطلاعات زیادی نمی‌دهند،و سوالی‌ از شما نمیکنند، و مطلبی را به شما ارائه نمیکنند را نا دیده بگیرد.وقتی‌ مغز این کار را در طی‌ زمان یاد بگیرد،دیگر وزوز گوش برای شما مشکلی‌ ایجاد نخواهد کرد.البته همان طور که گفتم،این کار زمان بر است و باید به تدریج صورت بگیرد.
با آرزوی سلامتی‌ برای همه دوستان.دکتر مجید نصیری.

امتیاز دهید :
به اشتراک بگذارید :

برچسب ها

گزارش

نظرات کاربران

نظر دهید